tirsdag 7. april 2009

Hva skal jeg bli når jeg blir stor?


Etter å ha jobbet som lærer i mange år, tok jeg i vinter avgjørelsen om å IKKE være en helt vanlig lærer til høsten. En av grunnene til det, er at jeg ikke føler at jeg får brukt meg selv og mine kreative evner på en god nok måte i skoleverket. Det meste dreier seg nå om kunnskap, mens da jeg tok 3-årig musikklinje på lærerhøgskolen i Bergen, var fokuset også på kreativitet.
Så da satte jeg meg inn i tenkeboksen og funderte fælt på hva jeg skulle gjøre.

Dette er det jeg kom fram til:
Ha det gøy og jobbe med musikk og teater. Noe jeg tror jeg skal få til.
Jeg har, sammen med gruppa REDDHARENE www.reddharene.no
fått jobb i den kulturelle skolesekken i Oslo til høsten. Vi hadde også en runde i fjor høst, noe som var inmari inspirerende og gøy.

Jeg jobber som kulturskolelærer i Tønsberg Kulturskole og har drama/teater. Dette liker jeg godt og har tenkt til å fortsette med.

Jeg har også vært med på å lage en forestilling for den kulturelle spaserstokken og håper vi får mange jobber på institusjoner for eldre fremover.

Jeg har verdens søteste hest og driver med terapiridning.

Og hvis alt skjærer seg, kan jeg jo strikke noen tøfler jeg kan selge!

Ellers har jeg lært at den som intet våger intet vinner, og håper det dukker opp jobber på min vei som er både morsomme, interessante og lærerike.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar